gjort en Gastric by pass i Lund 15 år sedan.
Den 27 december 2018 avled min bror hastigt. Min styvfar och jag fann honom, och det var en svår syn. Min bror hade endast varit död i några timmar och drabbades av en hjärtinfarkt. Min partner och jag städade grovt, tog bort blod och återställde huset. Vad som gjorde jag klara det vet jag inte men jag har ett stort hål i hjärtat. datum 2020 dog vår älskade hund och min partner Mamma, Gick 1 mån drabbades av en jätte Sepsis med organ bortfall, njurar la av hjärtat tappa 50% Hamna i Respirator och total förlamad hade timmar kvar att Leva. Hade absesser i hela ryggpelaren och lungsäcken. Snabbt en kväll körde de mig till US så de öppna högra lungan och spolade den ren från varr hade fruktansvärt ont. De tog inte reda på att jag va gbp opererad så när jag inte åt som de tyckte börja de med dropp jag förklara för en ssk som snabbt läste på och stoppa det Tog 3 mån att börja äta lära sig sitta och att börja gå med stå bord lämna i Rullstol utan bostadsanpassning. Drogs på en matta in i huset. 2021 kom nästa sepsis njurarna stanna och blev förgiftad av alla mediciner låg på iva och 2 veckor på medicin. Sedan kom första stora infektionen en bakterie som åt upp bröstkorgen blev intravenös antibiotika 3v inläggning och 3 mån antibiotika kur. Det sluta inte där på hösten slog bakterien till igen med en oerhört ovanlig bakterie från tarmen gav sig på ryggen och svår behandlad men de lyckades efter många turer har nu provat ca 140 sorter antibiotika. infektion i flera sjukhus hjälpte till i Borås,Örebro det va tufft smärtgenombrott ramla. 2023 blev det akut operation av rygpelaren då kroppen byggt på en massa ben som pressa ihop nerver i ryggen sjukdomen heter spinalstenos fick infektioner så Operation såret läkte inte så fastna en månad i sommar operationen va krånglig blödde ymnigt det läkte aldrig självklart ny infektion hela us ortopeder ställde upp och all personal peppade. Rörigt med olika besked de sövde mig 4 gånger. De satte igång ett detektiv jobb varför infektioner kom hela tiden, de röntga hela kroppen sövde mig igen. Hitta härden. Drog ut flera tänder då de såg på röntgen något min tandläkare inte reagerat på 2015 att det fanns mellanrum från tänder till roten och infektioner låg gömda i käken. Eftertanke: Min syn på livet är helt annorlunda. De säger jag är en kämpe men jag tycker inte det själv . Jag får finna mig i att kroppen är körd och att bli gammal känns som körd. 2023 – 2024 Börja rekonstruktion av käkkirurgen jag med min tandläkare skräck. De har opererat in 10 stift. Implantaten håller jag på med en underbar tandläkare Julian på Sandbyhov Norrköping han peppar så har nu 2 tider kvar sedan ska allt vara klart. 76 tusen fattigare. Mediciner: Något som alltid strular är jagande av Mediciner pågrund av att intervaller blir fel då läkare inte skriver ut i tid. Tro inte vi har någon buffert fast länsstyrelsen säger 1mån. Allt ser fint ut på ytan men under finns det ingen luft i systemet. Slutsats: Bli aldrig sjuk i detta land. Allt ser bra ut men jag har slagit mig fram överallt. Om ryggraden inte hade opererats hade tarm och blåsan slutat fungera med stomi som följd. Jag kommer skriva om mig min resa från 1993 och framåt. Råkat ut för hjärtfel opererat det 3 gånger.
.
Så häng med finns på instagram, men det kommer synas här med. Kram på er
Fortsättning följer…